Звітна доповідь голови Сарненської районної ради про свою діяльність за період з травня 2007 року по червень 2008 року

ХХІ сесія районної ради
V скликання
 
У відповідності до пункту 17, частини 6, статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» голова ради повинен звітувати перед радою про свою діяльність не менше одного разу на рік.
Аналізуючи роботу по виконанню покладених на мене, як голову районної ради, повноважень, за період з травня 2007 по червень 2008 року, зазначу, що діяльність районної ради проводилась у межах, визначених Конституцією України, Законами України, відповідно до нормативно-правових актів та Регламенту ради.
Депутатський корпус нашого представницького органу налічує 66 депутатів, що представляють інтереси виборців 22 адміністративно-територіальних одиниць району.
Відповідно рішення районної ради від 20 вересня 2007 року № 236 визнано повноваження депутата Сарненської районної ради Чижа Михайла Ананійовича, який поповнив депутатський корпус.
В районній раді на сьогоднішній день створені і діють чотири депутатських фракції - «Наша Україна», «ВО»Батьківщина»-«Блок Юлії Тимошенко», «Української Народної Партії», «Блоку Литвина» та депутатська група Партії Регіонів та Соціалістичної партії України.
Протягом звітного періоду зареєстровано 89 депутатських звернень, з них: 78 звернень – депутатів від фракції «ВО»Батьківщина»-«Блок Юлії Тимошенко»; 8 звернень – депутатів від фракції «Наша Україна», 2 звернення – депутатів від фракції «Української Народної Партії», 1 звернення – депутата групи Партії Регіонів та Соціалістичної партії України. Крім того надійшли вісім депутатських запитів. Питання висвітлені у депутатських зверненнях та запитах стосувались багатьох проблем життєдіяльності громади району: фінансування будівництва та ремонту об’єктів соціальної сфери, електрифікації та освітлення вулиць, ремонту та будівництва доріг, газифікації населених пунктів, роботи відділень «Ощадбанку», дотримання чинного законодавства районними установами та організаціями та ін. По депутатським запитам були прийняті відповідні рішення районної ради, на сьогодні всі вісім запитів знято з контролю, як такі, що виконані.
Прийом громадян головою ради, працівниками виконавчого апарату, проводиться кожного робочого дня.

Порівняльна таблиця
 
01.05.2006-01.05.2007
01.05.2007-01.06.2008
На особистому прийомі у голови районної ради побували
1956
2534
Надійшло письмових звернень
561
639
Надійшло колективних звернень
53
82
 
Відзначу, що в основному піднімаються питання соціального захисту та пенсійного забезпечення населення, функціонування закладів охорони здоров’я, освіти та культури, земельних відносин, ремонту доріг, електрифікації вулиць, підтоплення населених пунктів, ремонту ліній електропередач та ін. Звернення громадян розглядаються у встановлений чинним законодавством строк, за результатами розгляду заявників інформують у письмовій формі. Проте, зазначу, що більшості цих звернень можна було б уникнути, якби на місцях більш ретельно ставились до їх розгляду. Тому, закликаю керівників установ та організацій звернути особливу увагу на організацію роботи підконтрольних працівників і, особливо роботу зі зверненнями громадян. В черговий раз наголошу на тому, що кожен з нас, хто на сьогодні працює на державній роботі повинен усвідомити, що саме громадяни, які щодня звертаються до нас, є нашими роботодавцями, саме для вирішення їхніх проблемних питань створені посади, на яких ми працюємо.
Протягом звітного періоду разом з виконавчим апаратом районної ради та представниками депутатського корпусу здійснювались регулярні виїзди на території сільських, селищних рад району з метою ознайомлення зі станом освоєння коштів передбачених в районному бюджеті на будівництво та реконструкцію об’єктів на території відповідних рад. Завдяки такому, свого роду, контролю вдалось уникнути багатьох зловживань з боку виконавців робіт, які стосувались і термінів виконання робіт, і їх якості, і об’ємів, і витрат. Крім того, аналізуючи виконання робіт будівельними організаціями району, спостерігаємо, що вартість одних і тих самих робіт, чомусь в однієї фірми може вийти вдвічі, а то й втричі дорожчою ніж в іншої. Гадаю таку ганебну практику час рішуче і без зволікань припинити, потрібно економити кошти платників податків. Крім того, вважаю, необхідно встановити жорсткий контроль за якістю виконання робіт у бюджетних установах району, адже оплачуються ці роботи за європейськими цінами, а якість їх, подекуди, як у довоєнні роки.
Протягом квітня-травня 2008 року, як голова районної ради я проводив особистий прийом громадян за місцем проживання. До такого кроку спонукало те, що не всі мешканці району можуть дозволити собі потрапити до райцентру, а проблемних питань вистачає у кожного. Загалом, під час прийому громадян за місцем проживання, на особистому прийомі побували 538 громадян району, надійшло 358 колективних і особистих звернень за результатами яких направлено 303 листи, деякі питання вдалось вирішити одразу. На значну кількість листів на сьогоднішній день вже надійшли відповіді щодо позитивного вирішення проблемних питань. Разом з тим, на мій погляд така кількість звернень є серйозним сигналом для всіх нас, роботи в районі дуже багато, тому у кожного посадовця чи то органу місцевого самоврядування, чи виконавчої влади, повинен бути чіткий план дій щодо вирішення першочергових питань громадського значення. Окремо хочу подякувати тим депутатам, які разом зі мною проводили прийом громадян, це: Павонський В.В. (Степанська селищна рада), Боровик Т.М. (Костянтинівська сільська рада), Добридник М.І. (Кричильська сільська рада), Слободянюк В.П., Гольонко П.О. (Коростська та Великовербченська сільські ради), Мичка А.І. (Немовицька сільська рада), Соломка В.А. (Тутовицька сільська рада), Костецький М.А. (Стрільська та Любиковицька сільські ради), Серпенінов Р.П., Босий В.Ф. (Сарненська міська рада).
Що стосується прийому громадян депутатським корпусом ради, нагадаю, що за кожною селищною, сільською, міською радами свого часу були закріплені по декілька представників депутатського корпусу районної ради. Проте протягом останнього року робота депутатів в цьому напрямку дещо послабилась. Відповідно ст.16 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради періодично, але не рідше одного разу на рік, зобов’язаний звітувати про свою роботу перед виборцями. Однак лише дев’ять депутатів районної ради подали до ради інформацію про проведені звіти перед виборцями.
Разом з тим, численна кількість депутатів активно долучаються до вирішення проблемних питань територіальних громад, за якими їх закріплено. Результатом їх діяльності є депутатські звернення та запити, протокольні доручення прийняті на сесіях районної ради. Крім того, ряд депутатів особисто виступають меценатами найрізноманітніших районних заходів і надають матеріальну допомогу малозабезпеченим громадянам. Найактивніших представників депутатського корпусу в грудні 2007 року було відзначено на урочистостях з нагоди святкування Дня місцевого самоврядування. Щиро сподіваюсь, що протягом 2008 року число таких депутатів значно поповниться.
 
Сесійна діяльність.
Відповідно до частини 1 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада проводить свою роботу сесійно, сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій.
Робота ради у звітний період проводилась планово, і фактично все намічене виконано у повному обсязі. Протягом звітного періоду проведено 9 сесій, на яких розглянуто 226 питань. Під час сесійних засідань було прийнято ряд важливих для розвитку району програм; заслухали звіти голів районної ради та райдержадміністрації; постійних комісій районної ради; начальників відділів райдержадміністрації, керівників окремих установ про виконання районних цільових програм, керівників районних комунальних підприємств про діяльність підприємств; прийняли та розглянули ряд звернень (Додаток 1).
Надано ряд попередніх погоджень на отримання спеціальних дозволів на користування надрами. З усіма потенційними інвесторами проведено переговори щодо розвитку їхнього виробництва в районі та вкладання ними коштів у розвиток соціальної сфери. Всі потенційні інвестори, за умови функціонування в районі їхніх підприємств, погодились взяти на себе певні соціальні навантаження по місцю розташування виробництва, спрямувати певну суму коштів на потреби району.
Активність районної ради є наслідком роботи депутатів, постійних комісій, президії і виконавчого апарату районної ради, що відповідально ставилися до підготовки планових та інших питань, які пропонувалися для розгляду на сесіях.
Сесійна діяльність, як і всі інші заходи, організовується згідно затверджених депутатами піврічних планів. До підготовки питань, внесених на сесію, залучались депутати, профільні постійні комісії, виконавчий апарат районної ради, представники управлінь та відділів райдержадміністрації.
Районна рада приділяла відповідну увагу контролю за виконанням районного бюджету у 2007 році, звіт про виконання якого ми заслухали і затвердили на одній із сесій.
Що стосується прийняття районного бюджету на 2008 рік, то всі ви знаєте і пам’ятаєте, як відбувався цей процес. Маємо те, що маємо, але на майбутнє я би просив депутатів активніше долучатись до процесу формування найважливішого фінансового документу району, і відстоювати перш за все позицію громади, яку ви представляєте. Прошу райдержадміністрацію, задля запобігання таких суперечок, які ми мали цього року, при внесенні змін до районного бюджету 2008 року, формуванні бюджету на 2009 рік обов’язково долучати до цього процесу депутатів районної ради. Більшість депутатів, як я зазначив раніше, надсилають багато звернень стосовно фінансування об’єктів соціальної сфери, притому часто спілкуючись з представниками громади району, виїжджаючи безпосередньо на місця володіють ситуацією і подають слушні пропозиції стосовно першочерговості фінансування.
Щодо пропозицій до районного бюджету висловлених мною особисто, депутатами ради спільно з районною державною адміністрацією було виділено:
  • 300 тис.грн. – на придбання спортінвентарю, який нині має фактично кожний Будинок культури чи сільський клуб району, завдяки чому діти та підлітки мають змогу з користю для здоров’я організовувати своє дозвілля;
  • 15 тис.грн. – на проведення спортивних змагань ДЮСШ ФСТ «Колос», 20 тис.грн. – на придбання спортінвентарю;
  • 400 тис.грн. – на придбання приміщення контори ПМК-177 під приміщення ЗОШ І-ІІ ст. смт.Клесів;
  • 2 тис.грн. - на виготовлення ПКД на капітальний ремонт дитячого дошкільного навчального закладу с.Карпилівка;
  • 10,6 тис.грн. - на виготовлення ПКД та ремонт покрівлі ЗОШ І ст. с.Дубки;
  • 100 тис.грн. - на реконструкцію старого приміщення будинку культури смт.Клесів;
  • 100 тис.грн. - на проведення спортивних заходів ФК «Маяк»;
  • 50 тис.грн. – БК «Сарни»;
  • 10 тис.грн. – Федерації футболу;
  • 10 тис.грн. – Федерації волейболу.
Не всі пропозиції були враховані, але на це були об’єктивні причини. На сьогоднішній день є розуміння того, що всі проблемні питання ми маємо вирішувати спільно і є надія на те, що робота усіх гілок влади в районі буде націлена на їх вирішення.
 
Постійні комісії районної ради.
Діяльність шести постійних комісій районної ради здійснювалась відповідно до ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та затвердженого Положення про постійні комісії районної ради.
Постійні комісії ради брали безпосередньо участь у підготовці і розгляді питань, які вносились на розгляд сесій ради. Крім цього вивчали і розглядали звернення підприємств, установ, організацій, а також депутатські звернення.
За звітний період проведено 9 спільних засідань постійних комісій по розгляду сесійних питань, крім того комісії проводили окремі засідання по розгляду як сесійних, так і планових питань. Зазначу, що в порівнянні з відповідним періодом минулого року робота постійних комісій стала менш активною, що випливає і з порівняльної таблиці проведення засідань постійних комісій.
 
Порівняльна таблиця
проведення засідань постійних комісій районної ради
Назва комісії
Проведено засідань
Розглянуто питань на окремих засіданнях
Прийнято
рішень
рекомендацій
висновків
01.05.06-
01.05.07
01.05.07-
01.06.08
01.05.06-
01.05.07
01.05.07-
01.06.08
01.05.06-
01.05.07
01.05.07-
01.06.08
01.05.06-
01.05.07
01.05.07-
01.06.08
01.05.06-
01.05.07
01.05.07-
1.06.08
З питань бюджету, фінансів та соціального захисту населення
15
6
178
9
14
5
12
2
3
-
З питань місцевого самоврядування, депутатської діяльності та законності
3
4
46
9
3
1
1
5
-
-
З економічних питань та комунальної власності
15
7
147
87
4
2
14
24
-
-
З питань АПК, земельних ресурсів та соціального розвитку села
8
4
97
28
9
4
10
15
7
7
З питань охорони здоров'я, материнства і дитинства та ліквідації наслідків Чорнобиль- ської катастрофи
6
5
101
53
9
3
-
2
-
-
З питань освіти, культури і духовності, молоді та спорту
9
2
143
5
4
1
14
1
-
-
 
 
Стисла інформація про роботу постійних комісій
районної ради у звітному періоді
 
Постійна комісія районної ради з питань бюджету, фінансів та соціального захисту населення.
Протягом звітного періоду комісією проведено шість засідань, на яких розглянуто дев’ять питань. У міжсесійний період, за дорученням ради, комісія розглядала питання щодо перерозподілу бюджетних призначень у межах загального обсягу головних розпорядників коштів, також погоджували пропоновані райдержадміністрацією зміни до доходів та видатків районного бюджету за рахунок міжбюджетних трансферів з Державного бюджету відповідно до законодавчих актів.
 
Постійна комісія районної ради з економічних питань та комунальної власності районної ради.
Протягом звітного періоду постійна комісія районної ради провела 7 окремих засідань на яких було розглянуто 45 питань, що відносяться до її компетенції.
Постійною комісією розглядалися доручення голови районної ради, зокрема:
  1. Лист № 01/12-867 від 13.08.2007 року щодо вивчення питання якості виконаних робіт по будівництву, реконструкції та капітальних ремонтах об’єктів соціальної сфери, фінансування яких передбачено районним бюджетом 2007 року.
Комісією було прийнято протокольне рішення з метою вивчення питання якості виконаних робіт по будівництву, реконструкції та капітальних ремонтах об’єктів соціальної сфери, фінансування, яких було передбачено районним бюджетом 2007 року оглянути наступні об’єкти:
  • хірургічне відділення центральної районної лікарні;
  • будинок культури в с. Одринки;
  • лікарську амбулаторію загальної практики сімейної медицини в с. Кричильськ;
  • школа в с. Поляна;
- об’єкти будівництва по Коростській сільській раді.
  1. Лист № 01/21-1192 від 20.11.2007 року щодо здійснення виїзного засідання комісії до приміщення кінотеатру «Полісся», вул. Привокзальна, 31, м. Сарни.
Комісією було прийнято протокольне рішення: рекомендувати голові районної ради звернутися до суду з позовною заявою про усунення перешкод, які чинить орендар Волощук В.М., у користуванні майном спільної власності територіальних громад району, а саме кінотеатру «Полісся», що знаходиться за адресою м. Сарни, вул. Привокзальна, 31, на підставі свідоцтва про право власності.
  1. Лист № 01/21-148 від 28.01.2008 року щодо прийняття участі в засіданнях тендерних комітетів розпорядників коштів районного бюджету та здійснення контрольних функцій за використанням коштів районного бюджету на 2008 рік.
Комісією було прийнято протокольне рішення:рекомендувати виконавчому апарату районної ради завчасно інформувати голів постійних комісій районної ради про заплановані торги згідно з Законом України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».
З метою виконання Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду та орендні ставки на нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) спільної власності територіальних громад району, що затверджена рішенням районної ради від 20 вересня 2007 року № 245 постійна комісія погоджує укладені договори оренди майна та надає згоду на право оренди нерухомого майна спільної власності територіальних громад району.
Протягом звітного періоду постійна комісія районної ради погодила 11 договорів оренди майна спільної власності територіальних громад району, що укладені відповідно до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду та орендні ставки на нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) спільної власності територіальних громад району та Типового договору оренди майна спільної власності територіальних громад Сарненського району (рішення районної ради від 20 вересня 2007 року № 250), надала згоду на право оренди майна спільної власності територіальних громад району 8 фізичним та юридичним особам, з наступним контролем за процесом укладення договору оренди.
02 квітня 2008 року відбулося розширене засідання постійної комісії під головуванням голови районної ради та за участю керівників районних комунальних підприємств та балансоутримувачів майна спільної власності територіальних громад району.
Основною метою засідання було з’ясувати проблеми та перспективи розвитку районних комунальних підприємств; визначити перелік об’єктів спільної власності територіальних громад району, що не задіяні в процесі суспільної діяльності з метою проведення конкурсу на право оренди, а також ефективного використання нерухомого майна, що вже орендується.
За результатами проведення засідання постійна комісія рекомендувала: керівникам районних комунальних підприємств розробити та подати до районної ради фінансово-економічні плани підприємств на 2008 рік; керівникам підприємств, які на сьогоднішній день не мають затверджених у новій редакції статутів підприємств – розробити та подати на розгляд сесії районної ради проекти статутів; погодити перелік незадіяного в процесі суспільної діяльності нерухомого майна спільної власності територіальних громад району, що може бути передане в оренду на конкурсних засадах; балансоутримувачам майна спільної власності територіальних громад району забезпечити проведення конкурсу на право оренди нерухомого майна, згідно рішення районної ради від 20 вересня 2007 року № 250, а також забезпечити виконання Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду та орендні ставки на нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) спільної власності територіальних громад району в частині перегляду розміру орендної плати.
Вищезазначені рекомендації постійної комісії були надіслані керівникам районних комунальних підприємств та балансоутримувачам майна спільної власності територіальних громад району до реагування та належного виконання. В рекомендаціях визначені чіткі терміни виконання.
 
Постійна комісія з питань агропромислового комплексу земельних ресурсів та соціального розвитку села.
Крім участі у спільних засіданнях постійних комісій, комісія за звітний період провела – 4 планові засідання, на яких розглянуто 28 питань, з них 7 планових, інші за розглядом листів та звернень, які надійшли в комісію.
Основним критерієм роботи комісія визначила досконале вивчення питань, ознайомлення з проблемами з виїздом на місця. А також контроль за прийнятими рішеннями районної ради та рекомендаціями комісії.
Комісія неодноразово порушувала питання: «Про стан забезпечення випасами громадської худоби населення територіальних громад району». Зібрано інформацію та проведений аналіз наявності та стану громадських пасовищ по всіх радах району, відповідно були прийняті рекомендації постійної комісії. Оскільки це питання не можливо вирішити силами самих сільських рад, у грудні 2007 року районною радою затверджено програму покращення громадських пасовищ на 2008-2015 роки.
Розглянуто питання «Про фінансово-господарську діяльність сільгосппідприємств району, ефективність їх господарювання» - прийняті відповідні рекомендації.
За дорученням голови районної ради вивчалось, з виїздом на місце, питання затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка передається в оренду приватному підприємцю Бежнюку О.П. Прийняті відповідні рекомендації, які враховані при прийнятті рішення на сесії ради.
Комісія провела виїзне засідання по розгляду питання «Про фінансово-господарську діяльність ТзОВ «Діброва Агро», ефективність господарювання та перспективи розвитку». Це питання виникло в порядку контролю щодо ефективності використання орендованих площ з метою погодження продовження терміну оренди, оскільки при прийняті рішення районної ради були враховані рекомендації комісії щодо обмеження терміну оренди земельної ділянки ТзОВ “Діброва Агро” до 5 років. З цього приводу є звернення нового власника товариства і, на останньому засіданні комісія прийняла рекомендації щодо перегляду терміну оренди земельної ділянки на сорок дев'ять років, питання перебуває на контролі комісії.
Також розглянули звернення фермерського господарства «Немо» щодо надання фінансової допомоги по придбанню комплектуючих для виготовлення системи геометрального опалення. Вивчивши надані матеріали, комісія відмітила, що запропонована технологія геометрального опалення заслуговує на увагу, але потребує більш детальної інформації щодо вартості її впровадження та економічної ефективності. Було рекомендовано райдержадміністрації вивчити дане питання щодо економічної ефективності системи геометрального опалення та врахувати можливість впровадження її у районі, включивши до комплексної програми з енергозбереження на період 2004-2010 років.
Комісія постійно працює над розглядом питань щодо надання погоджень на передачу земельних ділянок в оренду, зміни меж населених пунктів, погодження надання спеціального дозволу на користування надрами та ін.
 
Постійна комісія з питань охорони здоров’я, материнства і дитинства та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Головні питання, що вивчалися комісією з травня 2007 року по червень 2008 року:
- «Про хід виконання рішення районної ради №337 від 22 квітня 2005 року “Про районну програму “Цукровий діабет” на 2005-2007 роки”. Прийнято відповідні рекомендації комісії № 7-1 від 11.05.2007 року, які були направлені в РДА та фінансове управління РДА.
- Проведено виїзне засідання постійної комісії на базі Клесівської міської лікарні щодо вивчення питання організації роботи Клесівської міської лікарні, її фінансування та використання чорнобильських коштів.
Прийнято відповідні рекомендації комісії № 9-1 від 16.11.2007 року, виконання яких комісія тримає на контролі. Для усунення будівельних недоліків, які були виявлені постійною комісією, було направлено відповідне звернення в управління капітального будівництва Рівненської обласної державної адміністрації. Для усунення інших недоліків, адміністрацією центральної районної лікарні було вжито ряд заходів, в тому числі виїзд спеціальної комісії в Клесівську міську лікарню, про що повідомлено комісію у письмовій формі (лист ЦРЛ № 4 від 02.01.08 року, який розглянуто на засіданні комісії 14 березня 2008 року, та лист відділу охорони здоров’я РДА № 01-05/23 від 07.04.08 року).
- За пропозицією постійної комісії районної ради з питань охорони здоров’я, материнства і дитинства та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, на 20 сесії районної ради було прийнято звернення депутатів Сарненської районної ради до депутатів Сарненської міської ради щодо реконструкції механічного цеху термічної обробки цинком металевих конструкцій ТзОВ «Сарненський завод високовольтних опор». У зверненні мова йде про проведення місцевого референдуму з порушеного питання.
На комісії були розглянуті також звернення, та листи, що надходили в комісію.
У комісію надійшли інформації ЦРЛ від 31.03.2008 року № 275 та відділу охорони здоров’я РДА від 02.04.08 року № 01-05/16 про роботу дільничної лікарні в селі Тинне, оскільки на перше півріччя 2008 року комісією було заплановано виїзне засідання комісії щодо вивчення питанняорганізації роботи дільничної лікарні в селі Тинне, її фінансування та використання чорнобильських коштів.
Крім того, комісії були дані окремі доручення голови районної ради, зокрема щодо вивчення питання виконання Законів України у галузі охорони здоров’я Сарненською ЦРЛ, а саме, законності прийняття тимчасових працівників у розрізі лікарень, амбулаторій та ФАПів.
 
Постійна комісія районної ради з питань місцевого самоврядування, депутатської діяльності та законності.
За звітний період відбулося 4 засідання постійної комісії районної ради з питань місцевого самоврядування, депутатської діяльності та законності на яких розглянули 9 питань, по результатах розгляду яких прийнято 1 рішення та 5 рекомендацій .
Досить ефективним був розгляд питання щодо порушення гарантованих державою прав на приватизацію житла в будинках Соснівського мікрорайону с.Клесів з залученням до розгляду цієї справи керівництва ЗАТ « Соснівський гранкар’єр» та представників прокуратури Сарненського району. Після засідання комісії прокуратурою району внесено подання Клесівському сільському голові Шіпку В.О., щодо усунення виявлених порушень та прийняття житлового фонду у комунальну власність Клесівської селищної ради.
Членами комісії розроблений проект рішення який знайшов підтримку серед депутатського корпусу на сесії районної ради 30.09.2007р. «Про надання газетних площ і радіоефіру депутатам районної ради в 2007 -2008 роках».
 
Постійна комісія районної ради з питань освіти, культури і духовності, молоді і спорту.
Протягом звітного періоду постійна комісія районної ради провела 2 окремих засідання на яких було розглянуто 5 питань, що відносяться до її компетенції.
Розглядалися питання, що вносилися на розгляд пленарного засідання дванадцятої та п’ятнадцятої сесій районної ради.
На засіданнях постійної комісії розглядалися доручення голови районної ради, зокрема лист № 0/19-376 від 05.04.2007 року щодо додержання вимог законів та інших нормативно-правових актів у галузі освіти на території району.
Комісією було вирішено створити робочі групи із числа членів постійної комісії з залученням членів інших постійних комісій ради, які є фахівцями у сфері освіти , для вивчення питання додержання вимог законів та інших нормативно-правових актів у галузі освіти на території району з виїздом по установах освіти району.
Протягом звітного періоду голови постійних комісій з питань освіти, культури і духовності, молоді та спорту; з економічних питань та комунальної власності прозвітували про роботу постійних комісій. Звіти ще чотирьох постійних комісій ми плануємо заслухати протягом року.
 
Президія районної ради.
Робота президії районної ради проводиться на засадах «Положення про Президію районної ради». До складу президії входять голова районної ради та його заступник, шість голів постійних комісій районної ради, а також троє керівників діючих у раді депутатських фракцій.
За період з травня 2007 по червень 2008 року було проведено 6 засідань президії районної ради, на яких розглянуто 14 питань, з яких прийнято 10 рішень, одне з яких включало пропозиції до районного бюджету на 2008 рік. Інші рішення президії стосувались погодження дати проведення сесій районної ради, спільних засідань постійних комісій, а також порядку денного сесійних засідань.
 
Співпраця з міською, селищними та сільськими радами.
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» районна рада представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міста, координуючи і узгоджуючи спільні дії, надає систематичну методичну та практичну допомогу. Протягом звітного періоду проводились робочі поїздки з залученням депутатів районної ради та спеціалістів виконавчого апарату ради по територіям селищних та сільських рад, під час яких проходило спілкування та обмін досвідом виконавчого апарату та депутатів відповідних рад з районними колегами. Приємно відмітити, що з головами сільських та селищних рад на сьогодні налагоджено співпрацю, чому посприяли робочі поїздки по територіям місцевих рад та прийом громадян на місцях. Вагомим досягненням, на мій погляд, є і те, що вирішуючи проблеми громади голови місцевих рад звертаються за підтримкою, постійно тримаючи в курсі життя громади та стану вирішення проблемних питань. Крім того, виконавчим апаратом районної ради постійно проводиться моніторинг проведення сесій сільських та селищних рад, здійснюється аналіз протоколів сесій.
 
Виконавчий апарат районної ради.
Складовою частиною роботи районної ради є робота виконавчого апарату, працівники якого здійснюють інформаційно-аналітичне, методичне забезпечення діяльності районної ради, постійних комісій, президії, депутатів, готують проекти рішень, матеріали сесійних засідань.
Робота виконавчого апарату є надзвичайно активною з усіх напрямків діяльності районної ради. Особливо хочу відзначити професіоналізм виконавчого апарату під час особистого прийому громадян за місцем проживання. З усіх проблемних питань, з якими звертались представники громади району, були професійно підготовлені листи та звернення, як до керівників районних установ та організацій, так і до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України з питань, що потребують загальнодержавного вирішення.
Виконавчим апаратом районної ради протягом звітного періоду розглянуті листи Верховної Ради України, центральних органів влади та надані пропозиції до:
 
1) проекту Концепції державної регіональної політики;
(підтримано)
2) стратегії модернізації системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;
(підтримано)
3) проекту Закону України «Про місцеві податки і збори»;
  1. Враховуючи світовий досвід щодо вирішення певних питань місцевої громади шляхом прийняття рішення щодо запровадження певного збору або податку, вважаємо пропозицію статті 3 проекту заборонити встановлення місцевим органам влади місцевих податків та зборів, не визначених цим законом, передчасною. Наприклад, для будівництва навчального закладу в місті громада запроваджує на певний період податок з продажу і таке рішення дозволяє прискорити фінансування будівництва важливого для мешканців цього міста об’єкту. Водночас, слід було б у законі чітко визначити в яких випадках місцеві органи можуть приймати рішення щодо встановлення певного податку або збору. Це відповідає вимогам статті 143 Конституції України, якою передбачено, що органи місцевого самоврядування «встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону». Крім того, відповідно до статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» самооподаткування є формою залучення на добровільній основі за рішенням зборів громадян за місцем проживання коштів населення відповідної території для фінансування разових цільових заходів соціально-побутового характеру.
Враховуючи обмеженість штатної чисельності органів місцевого самоврядування в селах і селищах, нестачу кваліфікованих кадрів пропонуємо пункт 2.6. статті 2 законопроекту доповнити новим речення такого змісту: «Центральний орган державної податкової служби України затверджує типові положення про порядок справляння кожного із місцевих податків і зборів».
4) проекту Закону України «Про внесення змін до Конституції України щодо удосконалення системи місцевого самоврядування»;
запропоновано частини 2, 4 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення законопроекту викласти у новій редакції, встановивши нові строки утворення виконавчих органів районних і обласних рад та ліквідації районних державних адміністрацій.
5) проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення державної реєстрації нормативно-правових актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування;
запропоновано відхилити зазначений законопроект з мотивів його невідповідності Конституції України, оскільки нею не передбачено обов’язку органів та посадових осіб місцевого самоврядування здійснювати державну реєстрацію нормативно-правових актів, які вони приймають та натомість статтею 117 Основного закону передбачено таку реєстрацію лише нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.
6) Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в частині формування типових штатів органів місцевого самоврядування;
Вважаємо, що без чіткого розмежування на законодавчому рівні повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій не можливо уникнути дублювання їх функцій, а відтак запропонувати досконалу структуру апарату і виконавчих органів рад. Поряд з тим, пропонуємо чисельність виконавчого апарату районної ради визначати з урахуванням кількості населення, територіальних громад, чисельності депутатів, економічного потенціалу регіону з урахуванням регіональних особливостей діяльності органів місцевого самоврядування. Наприклад, вказана особливість полягає в тому, що відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» район знаходиться у зоні екологічної катастрофи, а органи місцевого самоврядування здійснюють делеговані державою функції по реалізації вказаного закону.
7) проекту Концепції реформи адміністративно-територіального устрою в Україні.
  1. З метою запровадження принципу повсюдності місцевого самоврядування розпочати реформу прийняттям та реалізацією Закону України «Про внесення змін до Конституції України щодо удосконалення системи місцевого самоврядування», яким пропонується утворення виконавчих органів районних і обласних рад та ліквідація районних державних адміністрацій. Реалізація вказаної пропозиції дасть можливість не здійснювати перерозподіл повноважень між органами місцевого самоврядування і місцевими державними адміністраціями та надасть можливість новоствореному органу прийняти активну участь у здійсненні реформи на підпорядкованій території.
  2. Не може бути підтримана пропозиція надання місцевим державним адміністраціям контрольних повноважень за діяльністю органів місцевого самоврядування, оскільки такі повноваження можуть здійснюватися органами виконавчої влади виключно в межах, передбачених Конституцією України, і лише з питань здійснення органами місцевого самоврядування повноважень органів виконавчої влади.
Положення Концепції щодо рівня дотаційності адміністративно-територіальної одиниці викласти в редакції: «рівень дотаційності адміністративно-територіальної одиниці не повинен бути, як правило, понад 50 %». Вказана поправка усуне категоричність та надасть право у виключних випадках приймати рішення про збільшений рівень надання дотацій, а відтак і про збереження окремих територіальних громад.
Окремо, було порушено ряд питань, що стосуються соціально-економічного розвитку району та поліпшення життя його громадян, зокрема:
  1. З метою визначення наявності та стану корисних копалин на території району, задля залучення інвестицій, було направлено відповідне звернення до Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, яким надано інформацію про стан мінерально-сировинної бази району.
  2. Направлено звернення до Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи щодо виділення коштів для забезпечення житлом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи у Сарненському районі. Відповідь Міністерства є позитивною, цього року для придбання вищевказаного житла у Рівненській області передбачено виділити близько 7508 тис.грн. Враховуючи той факт, що насамперед закуповується готове житло, на сьогодні районна рада вивчає наявність такого житла на території району, щоб подати свої пропозиції щодо виділення частини цих коштів для Сарненщини.
  3. До Сарненського районного управління юстиції та Міністерства юстиції України було направлено звернення стосовно розширення штатної чисельності державних нотаріусів на території району. На сьогоднішній день на розгляді Верховної Ради України перебуває законопроект, прийняття якого дозволить і приватним нотаріусам надавати фактично ті ж послуги, що надаються державними нотаріусами. Це в свою чергу сприятиме зменшенню черг до державного нотаріуса, у яких наші громадяни перебувають по півроку.
  4. З метою запобігання виникнення надзвичайних ситуацій з експлуатації ліній електропередач в районі, враховуючи численні скарги громадян направлено лист ЗАТ «Ей-І-Ес Рівнеенерго» щодо отримання схеми ліній електропередач в розрізі населених пунктів району, що були передані після приватизації Рівнеобленерго; інформації про додаткові лінії електропередач в районі від часу приватизації що були передані на баланс району електричних мереж; інформації про лінії електропередач в районі, які використовуються у господарській діяльності притому не взяті на баланс, їх технічний стан.
  5. З метою встановлення прийнятної плати за приєднання електроустановок громадян до електричних мереж, що нині складає близько 6 тис.грн., було направлено лист Прем’єр Міністру України Юлії Володимирівні Тимошенко. На сьогодні ми отримали відповідь Національної комісії регулювання електроенергетики України, в якій зазначено, що з метою вдосконалення Методики та Правил створена робоча група з робробки проекту змін до Методики обрахування плати за приєднання електроустановок до електричних мереж та Правил приєднання електроустановок до електричних мереж.
 
Також, хочу зупинити увагу депутатів на роботі відділу з питань комунальної власності виконавчого апарату районної ради, що створений відповідно до рішення районної ради від 02 квітня 2007 року № 177 «Про структуру та чисельність виконавчого апарату районної ради». Нагадаю, що навколо роботи відповідного відділу точилось не мало дискусій, на сьогоднішній день ефективність діяльності відповідного структурного підрозділу є беззаперечною.
Відділ з питань комунальної власності разом з постійною комісією районної ради з економічних питань та комунальної власності визначають стратегію розвитку спільної власності територіальних громад району, розробляють та подають на затвердження сесії проекти рішень районної ради, що стосуються управління об’єктами права комунальної власності.
Повноваження з питань управління комунальною власністю покладено на заступника голови ради Прозапаса О.І., який організовує та проводить робочі наради з керівниками комунальних підприємств, установ та балансоутримувачами майна спільної власності територіальних громад району.
За звітний період найбільш позитивним досягненням в роботі відділу стало затвердження рішенням районної ради від 20 вересня 2007 року № 245 Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду та орендні ставки на нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) спільної власності територіальних громад району (далі – Методика). Згідно вказаної Методики відчутно збільшилися орендні ставки за використання нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад району. Зокрема згідно Методики, затвердженої рішенням районної ради від 15 серпня 2003 року № 154 за використання орендарем нерухомого майна для розміщення офісу орендна ставка була встановлена в розмірі 10 %, на сьогодні – 20 %; для розміщення торговельних об’єктів – 15 %, на сьогодні – 18 %; за інше використання нерухомого майна – 5 %, на сьогодні – 15 % та ін. На підставі Методики розмір орендної плати встановлюється за результатами проведення незалежної (експертної) оцінки. Відтепер нерухоме майно площею до 200 м. кв. надається в оренду виключно за погодженням постійної комісії районної ради з економічних питань та комунальної власності, а площею понад 200 м. кв. – за згодою районної ради або уповноваженого районною радою органу, у встановленому порядку, - це в свою чергу призвело до прозорості використання нерухомого майна спільної власності територіальних громад району та дає можливість прослідкувати кому і на яких умовах об’єкт здається в оренду. Також, відповідно до пункту 3 вищевказаного рішення районної ради орендодавцям майна спільної власності територіальних громад району доручено у місячний термін після введення в дію цього рішення переглянути всі договори оренди майна спільної власності територіальних громад району щодо розміру орендної ставки та внести зміни, уклавши додаткові угоди відповідно до типової, що також затверджена даним рішенням, де ставки орендної плати нижчі від зазначених в цьому рішенні. На виконання даної норми рішення надсилалися численні листи за підписом голови районної ради до балансоутримувачів майна спільної власності територіальних громад району, що здають нерухоме майно в оренду щодо приведення діючих договорів оренди у відповідність рішення районної ради від 20 вересня 2007 року № 245. В результаті, були укладені додаткові угоди до договорів оренди: Сарненською центральною районною лікарнею, відділом освіти райдержадміністрації, управлінням агропромислового розвитку райдержадміністрації; переукладено договір оренди Сарненським стадіоном «Мрія» Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» АПК України, - це призвело до збільшення розміру орендної плати та, відповідно, надходжень до районного бюджету, зокрема: районним бюджетом на 2006 рік було передбачено надходжень від оренди в сумі 6 500 грн. - надійшло 12978,34 грн., у 2007 році, коли управління об’єктами спільної власності територіальних громад району перейшло до районної ради, було передбачено 18,1 тис. грн. - надійшло 25,1 тис. грн., що на 51,71 % більше ніж у минулому році. У 2008 році за 5 місяців від оренди нерухомого майна спільної власності територіальних громад району надійшло 30512,60 грн.
Сприяючи розвитку бюджетним установам, рішенням районної ради від 18 грудня 2007 року № 309, встановлено розмір орендної плати за оренду приміщень у будівлях за адресою: м. Сарни, вул. Демократична, 46 та Суворова, 8 для установ та організацій, що утримуються за рахунок коштів районного або місцевого бюджетів у розмірі 2 % від балансової вартості орендованого майна. Прийняття даного рішення стало позитивним кроком, враховуючи реальний стан фінансування бюджетних установ та організацій, які не в змозі оплачувати оренду приміщень на загальних підставах. Тобто, бюджетним установам та організаціям не потрібно проводити незалежну (експертну) оцінку, яка на сьогодні досить затратна. На виконання вказаного рішення були переукладені договори оренди координаційним територіальним центром соціального обслуговування малозахищених верств населення та укладені додаткові угоди до договорів оренди управлінням агропромислового розвитку райдержадміністрації.
Також, слід відмітити, що позитивним стало прийняття рішення районної ради від 20 вересня 2007 року № 250 «Про оренду майна спільної власності територіальних громад району». Згідно даного рішення затверджено Порядок проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад Сарненського району та Типовий договір оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад Сарненського району. Відповідно до Типового договору переукладені договори оренди Сарненським стадіоном «Мрія» Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» АПК України, координаційним територіальним центром соціального обслуговування малозахищених верств населення; укладаються нові договори на підставі Типового.
З метою забезпечення практичної реалізації вимог нормативних документів щодо утворення в установленому порядку Трудового архіву для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних та фізичних осіб на території Сарненського району та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду, на сьогодні постала нагальна потреба у створенні Трудового архіву Сарненського району. На підставі цього відділом були підготовлені проекти рішень районної ради «Про створення Трудового архіву Сарненського району» та «Про Трудовий архів Сарненського району», з метою вивчення та внесення пропозицій дані проекти рішень були надіслані за підписом голови ради до райдержадміністрації. За наслідками розгляду вказаних проектів рішень райдержадміністрацією було позитивно оцінено дії районної ради щодо створення Трудового архіву Сарненського району. Дане питання до кінця ще не вирішено, тому перебуває на контролі в районній раді та райдержадміністрації.
Відчутно зросла тенденція розвитку комунальних підприємств спільної власності територіальних громад району, про що свідчать наступні показники: Сарненська районна дирекція кіновідеомережі до кінця 2007 року погасила заборгованість підприємства, яка на початку 2007 року становила 16 600 грн.; районна газета «Сарненські новини» користується значним попитом, про що свідчать значні тиражі, які коливаються в межах від 8800 до 10500 примірників та періодичність видання – двічі на тиждень; Сарненське радіо має ліцензію на хвильове мовлення і частоту FM; КП «ГПВ АПБ» працює прибутково, зокрема дохід від реалізації робіт у 2007 році сягає 249,1 тис. грн., що на 30 тис. грн. більше в порівнянні з показниками 2006 року також вживаються необхідні дії щодо отримання ліцензії для розширення діяльності підприємства.
Оскільки статути комунальних підприємств переважно не відповідали вимогам чинного законодавства України, за звітний період затверджені статути в новій редакції: Сарненського міжшкільного навчально-виробничого комбінату, комунального підприємства «Сарненське бюро технічної інвентаризації» Сарненської районної ради, комунального підприємства «Госпрозрахункове проектно-виробниче архітектурно-планувальне бюро» Сарненської районної ради, комунального підприємства «Інформаційно-комп’ютерний центр» Сарненської районної ради, Сарненської редакції районного проводового радіомовлення. На даному етапі відділ з питань комунальної власності працює над розробленням статутів інших комунальних підприємств.
Укладені додаткові угоди до 2 контрактів з керівниками підприємств, що перебувають у районній комунальній власності, відповідно до яких продовжено термін їх дії, - це зокрема з директором КП «ІКЦ» Мурзою О.А. та КП «СБТІ» Серпеніновим Р.П.
Важливе значення районна рада приділяє питанню ефективного використання комунального майна, в результаті чого, з метою посилення контролю за збереженням і використанням майна спільної власності територіальних громад району відділом було проведено інвентаризацію нерухомого майна спільної власності територіальних громад району, за наслідками якої прийнято рішення районної ради від 14 березня 2008 року № 373 «Про зміни та доповнення до переліку об’єктів спільної власності територіальних громад району». Згідно затвердженого Переліку об’єктів спільної власності територіальних громад району, до нього включено 11 комунальних підприємств, 13 закладів, установ освіти, медицини, соціального захисту. Варто відмітити, що до переліку включені нововиявленні об’єкти, а саме: квартира, вул. Белгородська, 68/6; гараж, вул. Демократична, 17; одноповерхова будівля, вул. Леніна, 17а, смт. Клесів. Позитивним також в прийнятті даного рішення є те, що згідно пункту 3 рішення зобов’язано балансоутримувачів завершити роботу із виготовлення технічних паспортів та свідоцтв про право власності на об’єкти нерухомого майна спільної власності територіальних громад району та закріплення за вказаними об’єктами земельних ділянок з видачею державних актів на право постійного користування землею.
Районною радою було прийнято низку рішень щодо приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад району. На даний час відчуженню підлягають 7 об’єктів нерухомості. Здійснюється передприватизаційна підготовка, проводиться та затверджується незалежна (експертна) оцінка.
Слід також відмітити позитивний результат прийняття за ініціативою районної ради рішення від 14 березня 2008 року № 399 «Про Порядок призначення та звільнення з посади керівників підприємств, установ, організацій спільної власності територіальних громад району, що перебувають в управлінні районної ради». Даним рішенням також затверджено Типовий контракт з керівником підприємства, установи, організації спільної власності територіальних громад Сарненського району, що перебувають в управління районної ради.
Також, з ініціативи районної ради, рішенням від 04 квітня 2008 року № 404 затверджено Порядок відрахування у 2008 році районними комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до загального фонду районного бюджету частини чистого прибутку (доходу). Згідно даного Порядку районні комунальні унітарні підприємства та їх об’єднання зобов’язані відраховувати до районного бюджету частину чистого прибутку (доходу) в розмірі 15 %, що в свою чергу призведе до наповнення районного бюджету.
Враховуючи вищевикладене, слід відмітити, що управління об’єктами спільної власності територіальних громад району (в частині створення, ліквідації, реорганізації і перепрофілювання підприємств, установ та організацій, призначення і звільнення їх керівників, ведення реєстру об’єктів та майна, що приватизується, організації приватизації, продажу, купівлі, передачі, оренди об’єктів та майна спільної власності територіальних громад району) районною радою, в порівнянні з минулими роками, здійснюється досить послідовно та ефективно, про що свідчать управлінські заходи посадових осіб районної ради, прийняті рішення, надходження до районного бюджету та ін.
Також, в районній раді створена та функціонує постійнодіюча комісія з питань поновлення прав реабілітованих. Комісія діє у складі голови, заступника голови, секретаря та членів комісії. До її складу входить 11 чоловік. Відповідно до рішення районної ради від 25 липня 2006 року № 42 головою комісії обрано Прозапаса О.І. – заступника голови районної ради.
Згідно Положення про комісію Сарненської районної ради з питань поновлення прав реабілітованих, що затверджене рішенням районної ради від 22 квітня 2005 року № 353, головними завданнями комісії є вирішення питань, пов’язаних з поновленням житлових та інших прав громадян, реабілітованих відповідно до Закону України «Про реабілітацію жертв політичних репресій в Україні».
Комісія також розглядає листи, заяви та скарги репресованих осіб або їх родичів із вищезазначених питань. Протягом звітного періоду з травня 2007 року по червень 2008 року на розгляді комісії районної ради з питань поновлення прав реабілітованих перебувало 7 письмових звернень громадян, поряд з цим були і усні звернення. З метою вирішення порушених в зверненнях питань комісією були підготовлені та надіслані відповідні запити в обласні та центральні органи влади України. Також на сьогодні проводиться листування із органами влади Російської Федерації про визнання реабілітованим колишнього жителя села Тинне Сарненського району.
 
Співпраця з засобами масової інформації.
Згідно Регламенту, районна рада та її органи повинні працювати гласно та відкрито. У звітному періоді районною радою було прийнято рішення відповідно якого депутатам районної ради для висвітлення інформації щодо їх діяльності надається відповідна газетна площа у районній газеті «Сарненські новини» та радіо ефір на районному радіо. Не всі депутати скористались таким своїм правом, але переважна кількість депутатів є активними дописувачами у районній газеті. Крім того, організаційний відділ районної ради регулярно на сторінках районної та обласної преси висвітлює роботу сесій районної ради, інформацію за наслідками робочих поїздок голови та депутатів районної ради, розміщуються вітання для депутатів районної ради та виконавчого апарату, а також інформаційний матеріал. На даному етапі проводиться активна роботу над наповненням інформаційного сайту районної ради.
Підводячи підсумок, зазначу, що останній рік був нелегкий для кожного з нас. Ми пережили багато непорозумінь разом з виконавчою владою, причини тому не хтось окремо, а те законодавство, що на сьогоднішній день діє в Державі. Не легко не тільки нам з вами на місцевому рівні, схожа ситуація у всіх районах, областях, та й в цілому по державі. Разом з тим, нам вдалось знайти порозуміння, сподіваюсь, що з прийняттям законопроектів, які чітко визначать повноваження органів місцевої влади налагодимо і співпрацю. На сьогодні, я дякую всім тим, хто не дивлячись на перепитії життя залишається вірним громаді, яка нас обрала, вірним совісті і Батьківщині. Щоразу, і сьогодні, закликаю всіх нас до співпраці, до взаєморозуміння, до спільного вирішення проблемних питань громади, а їх у нас не мало. Тому зосередимось на поліпшенні життя наших громадян і нехай благословить всіх нас Бог на шляху служіння людям та Батьківщині.